Skogsfen

Alla inlägg under maj 2012

Av skogsfen - 29 maj 2012 08:59

Hej på er!  

Ja jag har inte varit här på ett tag..har varit på en resa till Cypern. Tänkte skriva lite om den kanske blir det som följetong orkar inte skriva allt på en gång.

Vi landade på kvällen dag ett och kom till Hotellet vid tolvtiden. Trötta men ändå för uppspelta till att sova, satte vi oss på balkongen och drack en sval drink.   Vi inväntade våra själar så att de fick landa med. Poolen skvalpade nedanför vår balkong och det var sidenljummet i luften. 

På morgonen gick vi ner i matsalen för första gången och skulle äta Engelsk frukost, ingen stor matupplevelse men helt ok.

   

Poolen låg där lockande precis utanför där vi satt...upp och bytte om fort och så låg vi då där i blå solstolar, precis som vi drömt om i månader ja ända sen vi beställde resan. Solen smekte våra kroppar och poolvattnet skvalpade i våra öron..då fläskade de på med hög musik i högtalare. Nä, nä inga avdomnade turister här inte vi skulle ju handla av dem med, eller vad de menade. Som väl vad så spelade de inte hela tiden utan vi fick underhålla oss själva med ibland. Vi hade som tur var   bara frukost och kunde utforska maten på egen hand. Fortsättning följer...

  


Av skogsfen - 17 maj 2012 18:28

SEMESTER WoooooW!!!!


Vad skönt med en gnutta ledigt , en hel vecka inget jobb.

Börjar jobb igen den 28-tonde

Men till dess ska jag bara göra det 

JAG

tycker är roligt.

En liten resa blir det, ska skriva om den sen.

Ett par böcker blir det också

och

måla.

  


Av skogsfen - 14 maj 2012 14:06

 Det här är lite som vi pysslar med på landet VI är ett gäng glada damer som träffas då och då och pysslar. Fast ibland ger vi oss av på utflykt ofta på hand-arbets-verk-mässor.

 


Vi har målat, gjort smycken, pilflätning, luffarslöjd, sytt, virkat muffins, gjort karameller, piroger(finska), och mycket mer. Medelålden på papper är ca 65år men i livet är vi ca 45år. Jag glömde skriva hur mycket vi skrattar tillsammans. SKOGSFEN  

Av skogsfen - 13 maj 2012 11:05

Hej idag skiner solen och trädgården ropar på en hjälpande hand, ett projekt  i år är att gräva om ett av de större landen och snygga till det. Så varför sitter jag här nej ut nu och kör igång.

 

Det ser inte ut på detta vis nu utan har blivit helt överväxt så nu gäller det att vara ihärdig.  



Av skogsfen - 12 maj 2012 09:04

Hej igen! Så sitter jag här igen med skrivsug vet inte om det blir bra eller dåligt, det vet jag sällan före. Ibland har man ett bra ämne att skriva om och då flyter det på bra. Ja jag kan ju skriva om naturen som växer så det knakar nu, regnet som strilar ner gör att det kommer att växa änu mer.   Ska ta en tur in till stan i dag alldeles strax, kattmat och lite smått och gott måste köpas hem för att det ska vara frid på gården. Sen hörde jag på radion  om elände och olyckor, tycker vi ska vara mer rädda om varandra. Vi människor är konstiga djur vi förstår inte hur mycket vi behöver varandra. Så va rädda om varann tycker skogsfen.

     

Av skogsfen - 11 maj 2012 09:55

Ja nu är jag igång då, vet inte riktigt hur det kommer att bli men vi får hoppas det blir något gott.

Jag gillar skogen kanske därför som jag valt att bo lite utanför stökiga tätorter. Tacka vet jag fågelsång och vindens sus. Nu är det inte så att jag inte åker till staden och jag är absolut ingen eremit. Det kan var hur kul som helst att "göra" stan, men sen får jag åka hem till mitt lilla hem där i skogen. I dag är det grått och trist ute, blåser gör det också så det blir nog en inne dag i dag. Hade tänkt putsa fönster men det får vänta, lite bättre väder först...vilken otur jag får väl offra mig och läsa lite istället då....   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards