Skogsfen

Alla inlägg under juli 2013

Av skogsfen - 11 juli 2013 10:14

Hej på er!


Nu är det 22 arbetstimmar kvar sen så är det semeeeester!!!! 

Tänk att ha fyra hela veckor framför sig.

Några veckor är planerade, några är blanka.

En tur med husvagn till Jylland.

Med min goa man.

Hoppas på sol och bad, god mat och dryck.

Vikten tar vi till hösten.

Nu är det stiltje på den fronten.

En vecka i Stockholm med bästa väninnan.

Se dikt, under kategorin Dikter.

Det är med henne jag ska till Stockholm.

Vi bor i en lägenhet som min son ordnat.

Ja, vad skönt det ska bli.

Ha det gott alla.

Önskar en glad men trött Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Det är inte det som kostar som betyder mest, det är hur det känns inne i dig som betyder något.

 

Av skogsfen - 3 juli 2013 19:45

Hej på er!


Ja det var ett tag sedan nu, nästan en månad sen jag skrev sist. Nu blev jag sugen på att skriva om ditten och datten.

Såg ett program på TV men två fiskare som var ute i fjällmarken och fiskade och fotograferade. Otroligt fin miljö, fint foto så jag blev lite intresserad  För när jag var liten så var jag mycket ute med min morbror och fiskade och det tyckte jag var så härligt. Vi fiskade mest gädda och abborre som vi sedan tillagade på olika vis, kanske därför som jag älskar fisk i dag. Väljer ofta fisk om vi äter på restaurang  Jag var i sjuårsåldern när morbror Ekka tog med mig på dessa fisketurer, då älskade jag det men efter jag växt upp och fått mer insikt i att även djur kan känna så är jag inte lika förtjust. Jag förstår tjusningen att sitta i en båt och meta jag har barnbarn som vi (min man) och jag rott ut med och fiskat så jag är inte helt emot det. Men det som dessa två herrar höll på med det förstår jag mig inte på. Det fiskade och sen släppte de i fisken igen och igen.....de tog inte en enda fisk för att äta utan endast för nöjet att dra upp dem. Om jägare skulle göra samma sak skjuta med bedövningskulor bara skada lite och sen släppa viltet igen. Jag vet inte om det är jag som är lite känslig här, men jag tycker det verkar okänsligt att bara för sitt nöje fiska och släppa i igen.

 

Så till något mycket mer roligare. Vet ni jag har två författare som bloggvänner. Båda har inom en månad fått böcker utgivna, är det inte fantastiskt så säg.

 

 

Först var det Spanaren som fick en novell utgiven tillsammans med ett gäng härliga människor som också skrev noveller. Novellsamlingen vildsint gryning. VILDSINT Gryning (pocket) Jag har läst hennes novell och det var en upplevelse. Jag läste den högt för min man och han sa - hon skriver så man förflyttas till platsen hon beskriver. Jag instämmer. Hon målade med ord.

 

I dag damp det ner en bok i min brevlåda från Bosse Lindén "Mina fotsteg i ditt hjärta"


Jag har bara öppnat den har inte läst något men jag har läst hans kåserier på hans blogg. Jag rekommenderar er att gå in på hans blogg och läsa. Mig gav det mersmak.

 

 

Till helgen ska vi fira mamma som blir 91 år, jag ska köpa ett fotbad till henne. När det var lite deppigt innan operationen så tog jag med mitt fotbad för att muntra upp henne. Det var lyckat så nu ska hon få ett eget, och jag med   .

 

Ha det gott Kramar från Skogsfen. 

 

  

 

Ett ord på vägen: Skada aldrig någon levande varelse, du vet inte hur illa det tar.

 

 

 

 

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards