Skogsfen

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Semestern över men inte sommaren.

Av skogsfen - 4 augusti 2015 12:43

Hej vänner!

 

Oj vad längesedan jag var här, två månad har det gått sen jag senast skrev något. Då hade vi precis fått reda på att min man hade förmaksflimmer och vi visste inte vad det var. Vi stod helt chockade inför detta och fattade ingenting. Nu har vi fått lite information och perspektiv på det hela. Och det viktigaste kanske, vi har sett att livet är precis så som det var innan beskedet. För detta kom som en blixt från klar himmel. Min man är sällan sjuk söker inte läkare i första taget men nu hade han haft ont i en tå (ja ni läste rätt i en TÅ) länge och det i sin tur hade gjort att han inte kunde spring så som han gjort. Han kunde inte spring Göteborgsvarvet för han hade inte tränat och det var illa...humöret var inte på topp så att säga. 

Så efter mycket tänkande hit och dit så sökte han sig till vårdcentralen. Där fick han träffa en trevlig läkare som undrade om han fick göra en hälsoundersökning pga att min man var så sälla där så de hade inte så mycket om honom. Ja så gick det som det gick tån fick han röntgad det var artros inget att göra något åt. Hjärtat uppförde sig inte som det skulle. Så han fick åka in till lasarettet och ta prover kom hem med blodförtunnande medicin och en bricka att ha om halsen, klart vi blev chockade.

Vi fick sedan åka in tillsammans och fick då en information om just denna medicinen och om förmaksflimmer. Ny medicin som inte är svår att ställa in och som inte ger så stora biverkningar. Jag känner att min man är i goda händer och får den hjälp han behöver. Jag är såååå tacksam mot den unge läkaren som tog sig den tiden att göra denna undersökning så att detta upptäcktes i tid. 

När det så småningom lade sig och vi förstod att vi kunde leva som vanligt. Att vi egentligen inte vetat hur länge han hade haft detta besvär ja då började vi slappna av. Min man började springa igen fast det gjorde ont i tån, men artros springer man inte ifrån och när man vet vad det är så då är det bara att springa på. Han sprang Viktorialoppet på Öland och det gick fint.

Ja det var en av anledningarna till att jag tog paus här.

Mamma är en annan orsak, hon blir sämre och sämre men så kan det vara riktigt bra ett par dagar. Vi som känner henne vi som finns runt omkring vi förundras över hennes styrkor. Hon har nu sjukvård i hemmet och hemtjänst, hon totalvägrar att flytta och jag tror att det blir bra så här nu när sjukvården också är inkopplad, jag känner att ansvaret inte bara är mitt längre.

Jag kommer fortfarande att vara ganska osynlig här men ville ni skulle få veta lite iallafall.

 

Håll i och håll om och håll av varandra.

Kramis från Skogsfen. 

 

 

   

 
 
Ingen bild

lynx63

14 augusti 2015 12:10

HEJ vännen
Jag är så glad för din/er skull att läkaren månade om din gubbe, njut av dagarna och va rädd om er. KRAM Lo

skogsfen

21 augusti 2015 10:02

Tack goa du hoppas du med har det gott.
Kramar till dig.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 augusti 2015 14:25

Trevligt att höra av dig igen. Tur i oturen att din man sökte hjälp. Strongt av honom att springa på Öland. Han verkar vara av segt virke. Skönt att läsa att det finns läkare som bryr sig om sina patienter och tänker i flera steg. Hoppas det blir bra med medicinen. Din mamma verkar vara en riktig fighter. Envis. Bra att du får hjälp på den fronten. Kram Bosse

 
Ingen bild

lynx63

4 september 2015 20:07

HEJ =)
Tack för kramarna sänder genast flera tillbaka.
Här är det som vanligt, huvudet ner fötterna upp =)
Trevlig helg önskar jag dig och det dina.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

10 september 2015 09:45

Tittar in och läser, länge sedan nu!
Allt gott till man och du!
kram

http://toveolberg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards