Skogsfen

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Det är minus som räknas.

Av skogsfen - 18 februari 2013 07:16

Jaha så kom då veckan då vikten inte gick spikrakt ner, men det gick ändå lite ner. Får väl skylla på Champagnen. 

0.1 hg men åt rätt håll. Vet att dessa veckor kommer och det är bara att kämpa på.  



Ska prova detta sätt om vikten trilskas.


Kramar från Skogsfen.


Ett ord på vägen: Livet kan trilskas i bland, det är då man plockar fram jädrar anamma.  

 
 
Spanaren

Spanaren

18 februari 2013 10:10

Du är duktig du *tumme upp*
Lite kul med champagne ska det också vara ;.)
Nya mål igen och detta fixar väl du eller hur *ler*

Själv får jag börja om och börja om *gapskratt*
Har nog inte bestämt mig nog mycket/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

18 februari 2013 11:21

Ja jag vet att det kommer sådana här tråkiga veckor.. har alltid svårt att gå ner men upp hur lätt som helst :)(: Ja ska fixa detta :) Champagnen var värt det;)
Kramar flödar över till dig / Skogsfen.

 
primrose

primrose

18 februari 2013 10:42

Ha ha ha vilken underbar bild, får väl börja väga mig sådär ,-))))
Visst det är nu som det är svårt men Du är på G, och rätt som det är minskar det igen!
Tänk om jag kunde lyssna på mig själv ,-)))
Men hör upp, NU börjar jag, bestämde mig igår kväll,sent på kvällen! När jag satt och åt bröd med fikonmarmelad, det var så gott så istället för att ta en liten halva, blev det två hela...då tänkte jag att OK ät! Men imorron ( alltså idag) BÖRJAR DU!, JA , lovade jag mig själv, hade glömt det imors men kom ihåg, ,-))))) NU måste jag börja, jag har alltid rört på mig mycket, men nu sitter jag bara framför datorn och häckar! Eller målar?!
Men som sagt NU får du bli min mentor ,-)
Jag hänger på!
Ha det fint KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

18 februari 2013 11:17

Självklart stöttar jag dig, men det kanske räcker för dig att börja röra på dig. Tycker det är synd nu när du tycker om att äta igen.
Ta en långpromenad i dag.
Kramar i massor Skogsfen.

 
kristina

kristina

18 februari 2013 11:22

Jag får nog plocka fram "jädrar anamma". För här går vågen åt fel håll.
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

18 februari 2013 12:05

Ja eller försök med så som hon gör på bilden ;)
Det kommer jag att ta till om det trilskas.
Goa kramar till dig med / Skogsfen.

 
Sanna

Sanna

18 februari 2013 13:47

Haha ja det gäller att hitta de där ljuspunkterna i livet och som bilden visar är ju detta ett enkelt sätt.
Du får se det som så att det är bättre att vågen visar på mindre hg än tvärtom.
Jag skaffade en stegräknare och att slå sina steg varje dag är ett skojigt sätt att ta lite hg. Kanske något för dig också? :)

Kramen/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

18 februari 2013 22:02

Visst var bilden kul, ja jag vet att det kommer bakslag. Så länge det går neråt är jag nöjd.
Jag går med stavar, ska kanske unna mig en stegräknare med. :)
Kramar från Skogsfen.

 
Helena

Helena

18 februari 2013 18:20

Ibland är det upp och ibland är det ner..det gäller att inte ge upp när det blir ett bakslag. Men ditt var ju ganska litet =)

Kram ♥

http://nasseman.bloggo.nu

skogsfen

18 februari 2013 22:03

Ja jag får inte ge upp redan...kämpa på.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

18 februari 2013 22:17

Alla sätt är bra, det gäller att hitta på en lösning som är positiv hehe. Snart går det neråt igen, dessa stoppaupp perioderna är jobbiga, men vet att du har tålamod, kämpa på vännen !
Kram.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

skogsfen

19 februari 2013 08:10

Tack Ruth för ditt stöd, ja jag vet att det är veckor av uthärdning och veckor av resultat...så det är bara att kämpa på. Veckor som det går dåligt ska jag prova metoden som på bilden :))))
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

19 februari 2013 11:45

vilken smart metod,ska genast prova den:)

http://tulipaner

skogsfen

19 februari 2013 16:25

Ja visst smart...ska testa jag med.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

19 februari 2013 18:02

HEJ Vännen.
Du den vågen vill jag också ha, tänk så praktiskt att bara ligga på golvet.

FNISS du är duktig allt räknas hur lite det än är, men jag hörde att man ska väga sig på detta vis, för att vara rättvis mot sig själv.
SANT ?? vet ej :)

Kissat och bajsat
Aldrig väga sig före det att kroppen har vart uppe minimum en tim.
Alltid samma tid.
Om man är kvinna får man hoppa mellan 2-4 kg under en tid på ca; 5-9 dagar. För under en viss tid i månaden samlar man på sig mer vätska.
Rätt eller fel inte vet jag, men det låter inte helt tokigt.

En vän sa till mig att hon gillade sin vikt, den var helt okej.
För att sen komma några veckor senare, helt förtvivlad.

Jag höll på att städa och dammade en spegel.
Fick sen för mig att flytta den till en annan vägg, så fram med hammare och spik.

Dunsarna fick spegeln som var lutad mot väggen att sakta glida ner och låg nu med spegeldelen uppåt. :)

Hon böjer sig fram och automatiskt tittar hon ner i spegeln.
"Skriker"

Nä fy fabian, var kom all skinnkostym ifrån????

Är det detta min man ser då jag lutar mig över och ger en god natt kyss???

Hu buuu hur får man hjälp med detta problem?
Jag svarade...

Klädnypa
kniv
eller bara acceptera.

Hon skrattade och la aldrig mer en spegel på golvet.
Klart att jag också provade då jag kom hem, ojoj aldrig mer en spegel på golvet var det bästa botemedlet.
JAG LOVAR.....

KRAM :)

Gunnar sänder ett maju
Vovvarna ett vaff.

skogsfen

19 februari 2013 22:37

Ha, ha, ha...det var mycket på en gång. Många goda råd ;) jag lovar att inte lägga spegel på golvet jag tror dig ändå. Jag väger mig en gång i vecka mån förmiddag. Nu gäller det den här vecka blir svår med tre borta kvällar. Men livet är en utmaning, och jag är redo. Kramar till hela familjen Älva Fors
Tack för att du stöder mig.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

22 februari 2013 13:18

tror du fin som du är ,med handen på hjärtat.

att man då behöver en vardags motion är ju helt klart,för alla kroppens mekanismer.men för smal ska man ju inte heller vara ,då ser man inte frisk ut.lagom är bäst eller lite fluffig gör väl inget,det du som människa som betyder mest<3

http://tulipaner

skogsfen

22 februari 2013 16:50

Ja jag tycker inte heller man ska överdriva men när det är för mycket och man inser att man bara går upp, upp...då måste man göra något. Jag kommer aldrig att bli för smal, jag behöver gå ner 10, 15 kg till och då kommer jag ändå att vara lite fluffig ;) Har sen efter sem gått ner 13 kg. Har trots jul och alla helger klarat det ganska bra. Kände att jag behövde lite hjälp nu, det började ta emot därför bad jag om stöd.
Jag gör det för att vi har diabetes i släkten, och för att det är såååå attans tråkigt att köpa tält. Tack för dina fina ord.
Kram från Skogsfen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards