Skogsfen

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Utveckling av en gumma.

Av skogsfen - 10 april 2013 23:06

Satt i går i bilen och funderade lite på hur livet är och hur det blivit. Kom att tänka på hur det var för bara tre år sedan. Hade någon sagt till mig då att - du kommer skaffa egen dator och en smartphone då hade jag skrattat dem rakt i ansiktet för det var det lilla jag använde mig av datrn då. Och ringa det dög min mobil till, hade den nästan enbart för det underlättade i mitt arbete. Det gick månader som jag inte tittade åt datorn ens. Flera av mina vänner tjatade på mig att jag skulle gå med i Facebook men jag förstod inte vitsen med det. Jo men vi kan hålla kontakten då, puffade de på. Men det kan vi väl göra i allafall....ring, kom hem till mig. Jag nästan hatade allt som hade med datorer att göra. Tyckte att det var slöseri med tiden.

 

Men så en dag så satte jag mig ner framför min mans dator och skapade ett FB-konto. Jae, joe det var ju kul, fanns lite att pyssla med. Oj då så många som var med och visst man fick kontakt med flera gamla arbetskamrater. Det fanns lite spel med att pilla med.

Plötsligt var det kul att logga in och se om någon skrivit något roligt. Från att inte gilla började ja både att lära mig och att gilla datorn. Jag började använda datorn varje dag och det blev ohållbart med bara en dator så JAG skaffade en egen.

Tjoho vad jag tryckte och ändrade, hur ville jag ha startsidan? Hur skulle jag lägga upp det och hur skulle jag ha mina konton? Lärde mig väldigt mycket på att bara sitta och leka.

 

Och så en dag så kom jag in på HJs sida och där fanns det bloggar....nu blev det väldigt spännande. Äventyr varje dag. Vem hade skrivit vad, och hade någon kikat på min blogg. Joedå snart hade jag flera bloggvänner och en av dem var Spanaren. Och som ni vet så har hon mycket hyss för sig. Så en dag så blev vi uppmanade att skriva en dikt om en skata. Ja det gjorde jag och spanaren tyckte den var bra så hon frågade om hon fick skicka in den till tidningen, och om den blev publicerad så skulle jag få en trisslott av tidningen. Döm om min förvåning den kom in och jag fick en trisslott vann 25 kr på den. Sen lockade hon mig till www.poeter.se och jag skrev och skrev det bara rann ur mig. Jag som bara skrivit för mig själv och jag som inte kan stava. Jag skrev dikter på löpande band och jag hade en blogg. 

 

Så flyttade Spanaren hit till Bloggplatsen och jag följde med, det har jag inte ångrat. För jag har fått nya vänner här och nu idag skulle jag inte kunna vara utan min dator.

 

Så när min man skaffade en ny telefon en smartphone så fattade jag fördelarna på en gång. Klart jag med skulle ha en sådan. Jag kan läsa mina mail på den, jag kan blogga om jag vill, jag kan spela Wordfjud, och jag kan lyssna på böcker och jag kan ringa med.   Men jag KAN stänga av den också för det finns en gräns, man behöver inte vara tillgänglig dygnet runt.

 

Ett litet tillägg ; Jag har deklaretat på nätet med....

 

Ja så gick det med Gumman som inte gillade datorer. 

 

Kramar från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Utveckling kan vara vanebildande, men vad gör det.

 

 

 

 
 
Spanaren

Spanaren

11 april 2013 10:02

Tack min goa vän för allt fint du ger *tack*

FB gillar jag inte alls! Är med och det kan gå veckor innan jag är inne där. Då är det oftast för att kolla i valpgruppen efter bilder på Sokkos syskon. Kanske lägga in någon ny bild av Sokko osv.

Någon smartphone finns inte hos oss än ... men inom en snar framtid om jag får bestämma ;.)

Jag blir så glad när jag ser att mina vänner liksom jag utvecklas och trivs med sin tillvaro *ler*

Tack för att du vill vara min vän/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

11 april 2013 13:02

Nä jag är inte mycket ute på FB heller men lite koll har man ju;))
Tack för att du vill vara min.
Nu skickar vi böckerna är såååå nyfiken.
Kramisar från "datafen"

 
Ulla

Ulla

11 april 2013 12:50

Tur att man hittat denna utvecklande gumma,,,,ha en bra dag,,,kram på dig,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

skogsfen

11 april 2013 13:03

Jag säger detsamma tur vi hittade varandra...ha det gott.
Kramar från Skogsfen.

 
primrose

primrose

11 april 2013 15:12

Jadu, jag började med min dator som var gubbens, men han avskyr datorer, så det blev min ,-)))
Någon mobil och sånt har jag inte, men en dator skulle jag inte vilja vara utan!
Nu bloggar jag, gör bilder, lite av varje, datorn var till stor hjälp för mig när jag hade social fobi och knappt vågade gå ut, då satt jag här och fixade ändå, så fick jag kontakt med folk, först vågade jag inte ens säga mitt riktiga namn, visa foton på hundarna, ville absolut vara helt anonym!
Men det har jag släppt lite på ,-))
Så för mig har datorn betytt ett steg närmare livet, så hellre utan TV än dator!
HA det fint, KRAM Primrose ,-)
Har t.o.m träffat två bloggvänner på riktigt ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

11 april 2013 18:17

Ja det är tur man kan ändra sig för hade jag inte gjort det hade jag inte fått lära mig detta. Och inte fått lära känna dig och alla andra bloggvänner.
Mobil är bra på landet särskilt när man kör ensam sent på kvällen, händer det något så har man möjlighet nå någon iaf.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

11 april 2013 15:21

nu är vi då 2,så roligt och läsa allt!

spanarn har även fått mig att blogga här:)


så här är då en till som inte kommit så långt som att gå till poeterna,och gör nog inte det heller.
men är glad för mina bloggvänner,och denna teknik som ändå skapar en hel del,men som du skriver,man kan inte vara tillgänglig jämt,så måtta med det tekniska:) ha det fint<3kram

http://tulipaner

skogsfen

11 april 2013 18:20

Nämen va kul så vi är spanarens lärjungar då ;))
Det är så kul att få lära sig ny teknik och uppskatta den.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

11 april 2013 18:00

Livet är märkligt. Mitt första inlägg när jag blev med blogg var just ett liknande detta. Där jag berättade om allt jag aldrig skulle göra. Men du ligger ett steg före mig. Jag envisas med att ha kvar min gamla stenåldersmobil som jag aldrig har på. :)
Ibland är det bra när man kan ändra sig.
Kram

skogsfen

11 april 2013 18:23

En vanlig mobil räcker gott det är överkurs med en smartphone, men nu har jag fått smak för det nya och tyckte jag kunde unna mig det. Jag har inte heller min på jämt. Måste få känna sig fri ibland. ;)
Kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 april 2013 21:07

Ja visst är att ha en dator är till mycket glädje.
Så mycket trevligt man kan göra och även knyta vänskaps-band här på nätet
och att blogga är så roligt och läsa vad andra bloggar om...så spännande och mysigt
En smartphone skulle jag också vilja ha, men har svårt med ögonen då allt är så smått på dessa telefoner
Hemma går det bra med läsglasögonen, men att sätta på mig läsglasögon när jag är ute blir jobbigt.
Får se hur jag gör.
Jag har också deklarerat på nätet...så behändigt !
Kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

11 april 2013 22:31

Ja så många fina vänner man får här.
Visst var det lätt att deklarera på nätet.
Kram från Skogsfen.

 
Annika

Annika

11 april 2013 22:41

Kul att läsa om hur du började blogga. Jag började då jag fått beskedet cancer. Sen har det bara fortsatt, är ju så roligt att få följa alla fanrtastiska människor i deras vardag. Skriver just nu från min smarta telefon. Ha en fin Fredag.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

12 april 2013 15:11

Ja teknik kan pigga upp en. Tycker som du att det är kul följa alla dessa fina goa bloggare.
Kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

12 april 2013 06:26

Låter lite som jag faktiskt. För 3 årsedan var jag inte med i fb och datorer det avskydde jag. Att sitta framför en dator men gud så jobbigt och tråkigt. DeT började smått med fb och senare skaffade jag mig en blogg för jag tyckte det var så roligt att skriva och designa i bloggen. Jag ändrar ju färgerna hos mig i min blogg rätt ofta hahaha.
Men visst är det kul och så roligt med alla dessa bloggvänner man har. Så visst har man mycket skoj med datorer ändå.
Vad gullig spanaren var mot dig att skicka in dikten.
ha nu en underbar fredag fina vän och kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

12 april 2013 15:14

Ja det är fantastiskt att vara här med er läsa om alla era glädjer och sorger....
Kramis Skogsfen.

 
En flicka som är stark

En flicka som är stark

13 april 2013 19:32

Saker kan verkligen förändras :)

http://jessi91.spotlife.se

skogsfen

13 april 2013 20:13

Hej du välkommen till min blogg. Ja, visst kan saker förändras.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards