Skogsfen

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Katt på het hylla....

Av skogsfen - 6 april 2013 08:51

 


Katt på katthylla där ligger Smulan gott. Solen värmer stenarna och betongväggen.

Där på jordkällar "taket" har blivit en hylla hela jordkällarens bredd som katterna älskar.

Det är där framför som våran solvrå är går att se på foto här.

     

Men så mycket snö är det inte nu tog ett gammalt foto. Ni ser hyllan iaf.

Där kan de ligga alla fyra och ännu fler om grannes katter hälsar på, har försökt fota det med se då försvinner de illa kvickt. Några bevis för att de kan vara vänner vill de inte ha. 

Smulan är katten som överlevde när grannens ladugård brann ner hon är lite tilltufsad

öronen är runda och lite avkortade (det ramlade av ca 1,5 cm på varje öra)

Hon har ett sår på ryggen som går upp så fort hon stöter till med det. Och hon ser grym ut när hon tittar på en.

Men hon är jättego och snäll. Efter olyckan är hon väldigt skygg och det är i princip bara jag som kommer nära.

När vi har gäster försvinner hon det gör förresten de andra med, särskilt om det är barn. De är vana vid lugnt och tyst här i kattparadiset, vi, jag och min man får bo här om vi sköter oss.   


Sen vill jag tipsa om vad min bloggkompis gör idag kika in till detta 

Ge en bok - Få en bok

Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Det är så livet är, ge från hjärtat och du får tillbaka.

 

Ett litet tillägg jag glömde skriva vikten i måndags det var 0,5 kg minus   otroligt med tanke på Påsken. Men jag får kanske bakslag nu i stället.




 
 
TantGlad

TantGlad

6 april 2013 10:02

ååå så gott smulan mår. Hon ser riktigt mallig ut där på hyllan. Hon tänker nog att jag är lejonkung......lejondrottningen hehe.
Ha en jättefin dag och helg på dig!
Kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

6 april 2013 10:24

Ja visst ser hon gosig ut, drottning över paradiset det är hon.
Kram från Skogsfen.

 
Helena

Helena

6 april 2013 14:09

Åh vilken härlig katthylla att ligga på i solen =) Kul med en bok. Kan nog läsa det mesta, men helst inte nån bok som gör mig ledsen eller illa berörd.
Ha en bra helg ♥

http://nasseman.bloggo.nu

skogsfen

6 april 2013 21:54

Ska se vad jag hittar på skickar så fort jag bestämt mig.
Kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 april 2013 15:04

Katter är så mysiga och roliga djur
Och kan tänka mig att katthyllan är en populär plats, speciellt nu i vårsolen.
kram och ha en fin fortsatt helg

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

6 april 2013 21:56

Ja där ligger de ofta, och myser.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

6 april 2013 15:53

Så mysigt det ser ut, dom kan njuta dom, katter ,-)
Vilken tur hon hade som klarade sig, eller som sagt, det var meningen, hon har tur som fått det fint hos er ,-)
Har svarat tillbaka på ditt mail, så det blev re re.......
Om det kom fram .
Ska in och kika hos spanaren vad det där är för något.
Ha det fint, här är det soligt ,-)
KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

6 april 2013 21:57

Jag har fått dit svar så nu funkar det. Gör så kika in till spanaren hon hittar på kuliga saker.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

6 april 2013 23:37

Att en katt har 9 liv kan Smulan vittna om, så tilltufsat med plågsamma skador som hon fick och överlevde, helt otroligt, undrar hur många liv hon har/förbrukat.
Jag gillar katter, men då skall man bo så dem kan få vara ute också, det gör jag förvisso nu, men tät trafik utanför dörren så dem skulle leva farligt som utekatter och den risken vill jag inte ta.
Jag har haft både Perser och Norsk skogkatt som har varit innekatter. Det är inte bara vi som njuter i vårsolen, även djuren, och Smulan har det så mysigt på sin hylla i solvärmen.

Hoppas du får en fin söndag / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

8 april 2013 08:14

Katter är fina kompisar som man inte äger utan det är de som äger mig. Här på landet springer de fritt och de enda de behöver tänka på är min och min mans arbetstider. De vet de för när bilen svänger in på gårdsplanen så sitter de där och väntar. Behöver jag tillägga att jag är väldigt glad i mina katter. ;)
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

7 april 2013 09:45

Tack för reklam om att ge och få en bok *tack*
Fina Smulan och fina du som tar djuren till ditt hjärta.
Så mysigt varmt om gott det ska vara på denna hylla och ser bra gör de också. Katt eller hund ... men att ligga högt det är grejor det *voff och mjau* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

8 april 2013 08:17

Varsågod, tycker det är en sådan bra idé. Ja högt och lite gömt det är en bra plats. Smulan tackar för berömmet *mjaaaauu*
Kram från Skogsfen.

 
Agneta

Agneta

7 april 2013 18:44

Alltså, det är inte utan att man skulle vilja vara lite katt ibland, dom kan verkligen njuta och så har dom alltid en varm och go päls på sig!
Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

skogsfen

8 april 2013 08:20

Ja de lever helt fritt behöver inte bekymra sig om något. Mat finns, varma platser både inne och ute finns, jaktmarker finns och två tvåbenta katter som ser till att detta inte rubbas, ;))
Kram från Skogsfen.

 
Sanna

Sanna

7 april 2013 19:21

Hade det inte varit för öronen så hade jag trott att du fotat ett lodjur på din tomt. Bilden är helt underbar liksom din berättelse om katterna och ert liv tillsammans...hehe

Ha det allra bäst och trevlig ny vecka önskar jag också!
/Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

8 april 2013 08:23

Det hade varit något det fånga ett Lodjur på bild. Kanske jag får det för det finns något Lodjur runt om här, men de är såååå skygga.
Ha det gott du med Kramis.

 
tulipaner

tulipaner

9 april 2013 16:43

skönt i solen,och det en stor katt!
katter är så smarta djur så dom tyr sig till människor dom kan lita på:ta åt dig nu:) kram

http://tulipaner

skogsfen

9 april 2013 20:36

Lilla smulan och jag har band sen hennes skada då skötte jag henne och sen dess har vi ett speciellt förhållande.
Kram igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards