Skogsfen

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Go, go, go....

Av skogsfen - 14 januari 2014 13:33

Hejsan!


 Jag varit ute på en stavgång igen, nu börjar det flyta på. 

Stortrivs med mitt nya liv. 

När jag var ute och gick så funderade jag över lite småsaker.

Varför finns det inte värmeslingor i trottoarer, så mycket enklare det skulle vara att hålla dem snö och halkfria då. 

Sen tänkte jag på alla gamla som lever i denna datorvärld som för dem är helt  #¤(&? oförståelig.

Mamma blev helt förtvivlad när ett nytt system skulle införas där hon bodde förut.

Man skulle boka tvättstugan på datorn. !?? Mamma hade ingen dator och skulle inte heller skaffa någon. Dessutom skulle hon ha mycket svårt för att lära sig den. Hon är fullkomligt knas på allt vad ny teknik innebär.

Som tur var så var det i samma veva som hon flyttade närmare mig. Men de andra de som inte flyttade då,  det bodde många äldre just där, hur gick det för dem?

Sen flög tankarna till våra småfåglar och här kommer det en uppmaning.

Snälla mata dem nu det är svårt för dem att hitta mat och så är det kallt.

Vi vill ju höra fågelsång till våren. 

Tja det var i stort sett det jag tänkte på. Jag lyssnade på en bok också det är så lätt att gå då. Man vill inte gå hem om det är spännande.

Kramar till er alla från Skogsfen.

  

 

 
 
Spanaren

Spanaren

14 januari 2014 14:18

Gågator har väl värmeslingor?
Min kära styvpappa skaffade dator förra året när han var 83. Fst du har rätt att det är inte alla som gillar datorer oavsett ålder ;.) Tänk alla som går på banken för att betala sina räkningar ... det kostar det?!?!
Vi matar småfåglarna som äntligen har kommit igen. Det har inte varit många kring fågelbordet när det var plusgrader.
Så underbart att höra dig kvittra så här och nu blir det snart nya dikter igen. Kanske du redan har skrivit nya? Jag har varit så mycket i mig själv och mina egna ord så jag ligger efter med att kolla mina vänner i poeter.
Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

14 januari 2014 17:22

Ja det finns äldre som vill och kan, men många är rädda för det nya.
Ja i storstäder finns det säkert värmeslingor, men jag menar lite varstans.
Ja faktiskt så blev det lite poesi i går.
Kramis från Skogsfen.

 
primrose

primrose

14 januari 2014 14:45

Ja det ska vara gött att leva!
Vilken kanonide att lyssna på en spännande bok när man är ute och motionerar! ,-)))
Nåt för mig kanske.
Ja, mata alla fåglar säger jag också, när jag visar mig ute så kommer dom ,-)))) Jag matar fåglar på en hel rundtur så det går åt mycket mat varje dag, dom små får mat på balkongen ,-)
dåligt att det ska vara bara datorer till allt, håller med hur ska många äldre och andra som inte har någon dator klara sig, behöva en dator för att tvätta i tvättstugan, det låter inte rimligt.
Ha det fint. KRAM från mig, Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

14 januari 2014 17:28

Ja det ska vara gött att leva. Jag börjar uppskatta mitt liv mer och mer. Förstår nu att det var dax att gå ner i tid. Uppskattar jobbet mer också nu, när jag inte behöver vara där så mycket ,))
När jag gör monotona saker som att stryka tex så lyssnar jag på en bok. Finns att köpa eller kan man låna på bibblan.
Kram till dig och tack för ditt tips på bloggen. Jag blev så glad av ditt bloggande i dag.

 
Lotta

Lotta

14 januari 2014 16:50

Idag har det varit fantastiskt skönt här hos mig. 2 plusgrader och vindstilla, riktigt härligt.
Jag brukar lyssna på musik när jag är ute och går om jag inte har följe förstås, hellre det :-)
Småfåglarna och andra fåglar också blir matade varje dag, inte av mig men jag ser massor av människor som slänger bröd och så lägger kommunen ut mat som de får genom en fond från en dam som bodde här. Mycket pengar hon skänker varje år.

Önskar dig en trevlig fortsättning på tisdagskvällen!

Kram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

14 januari 2014 17:31

Ja det var skönt i dag då får man passa på. Det går bra med musik också, men jag är ju tokig i böcker.
Kramis från Skogsfen.

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

14 januari 2014 17:41

Ja värmeslingor på trottoarer vore inte alls dumt! Gärna även på vägbanor också ;-) då jag är livrädd att köra bilen på vinterväglag.
Härlig blogg du har! Kommer titta in fler gånger. Och din headerbild är verkligen fin.
Ha de gott!

http://sailaway.bloggplatsen.se

skogsfen

15 januari 2014 08:52

Hej och välkommen hit S/Y Euphoria.
Håller med vi tar vägbanor med, nu när vi får bestämma;)))
Min header byter jag ibland.
Kommer kika in hos dig med.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

14 januari 2014 23:27

All denna nya tekniken skapar mycket oro för äldre. Såg på TV att en man skulle in på en toalett i ett köpcentra, där skulle man knappa in på en mobil för att få ett kodnummer att knappa in för att dörren skulle kunna öppnas, han hade ingen mobil och fick snabba sig hem för att uträtta sina behov. Det är synd om äldre som inte har hakat på allt det nya.
Så mycket fåglar vi har på fröautomaterna nu när det har kommit så mycket snö, jag tycker att alla skall hjälpa till så att dem inte svälter till döds. Är så orolig, vem skall mata våra fåglar när vi åker hem ?
Kram på dig vännen ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

15 januari 2014 08:57

Den nya tekniken ställer till det, undra vad vi har att vänta?!?!
Förstår din oro för man ska ju fortsätta hela vintern. Gullan kanske kan hjälpa?
Kram på dig.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

15 januari 2014 20:41

Ja, tekniken är bra.......men kan vara krånglig för äldre.....så på något sätt går nog utvecklingen lite för fort fram för många
och alla har ju inte dator....
så jag kan tänka mig att din mamma blev blev förtvivlad när det nya systemet skulle införas, men skönt att hon flyttade närmare dig
men undrar hur det gick för de som fortfarande bor kvar där.
sådana tvättsystem där man måste boka via datorn kan krångla till de för yngre också, för som sagt alla har inte en dator
och datorer kan ju även krångla...
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

16 januari 2014 17:05

Du har så rätt det finns många i alla åldrar som inte är intresserade av datorer. Så gör de på detta sätt stackars människor säger jag.
Ha det gott vi hörs/kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards