Skogsfen

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Lilla mamma.

Av skogsfen - 23 mars 2013 08:46

Denna vecka har jag ägnat mycket åt mamma. Hon är som jag skrivit förut 91 år snart och envis som en åsna. Men det har säkert varit till hjälp  för henne genom åren. Jag kan se fördelarna också. Hon har varit lite krasslig och skör denna vecka. Och äntligen har hon gått med på att skaffa larm, jag sa inget om detta förens i går då hon var piggare. Då påpekade jag att tänk om du känner dig sämre på natten och ska försöka ringa mig då blir det svårt att slå alla siffror och vad enkelt det skulle vara att bara trycka på EN knapp. Hon höll med och nu ska jag fixa dit ett larm fortrare än kvickt. Det föll en sten från mitt hjärta och nu kan jag med känna mig tryggare, eller när larmet är installerat i allafall. 

 

Sen har det varit strul på jobbet med många sjuka, influensan härjar vilt. Så jag har jobbat lite extra och det känns i kroppen att man inte är ung längre.

Önskar alla en trevlig helg, för det ska jag ha.

 

Kramar till alla från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Var inte rädd,någon vaktar över dig.

 
 
Sanna

Sanna

23 mars 2013 16:28

Min mammma fick också ett larm men tror du hon har det hängandes om halsen? Näe det hänger på en hall lampa på väggen och där är hon sällan utan mest en trappa upp i TV-rummet. Vad ska man göra när de inte lyssnar och inte vill?

Jag känner igen mig i det du berättar tyvärr.

Vad skoj att du bestämt dig för en bra helg, grattis och det ska jag också ha! haha

Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

24 mars 2013 12:19

Ja nu får vi hoppas att hon använder det som det är tänkt.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

23 mars 2013 17:15

Envis som en åsna är min mama också ,-)))
Och lika gammal!
Min mamma har också larm, tog över pappas, den hänger på en krok i köket ,-))
Hon bestämmer så ........ ,-)
Precis ,någon vakar över oss!
Ha det fint ,-)
Varm KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

24 mars 2013 12:18

Ja vi får se var mamma bestämmer var larmet ska stå. ;)
Kramar från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

23 mars 2013 18:26

kan tänka mig det kommer att kännas som en stor trygghet både för din mamma och dig om hon har ett larm
Och ja tyvärr härjar flera olika influensor och sjukdomar fortfarande....hoppas de slutar snart...
önskar dig en trevlig och avkopplande helg
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

24 mars 2013 12:16

Nu får vi hoppas solen kommer det är sol och värme som vi behöver nu.
Kram från Skogsfen.

 
kristinakicki

kristinakicki

23 mars 2013 19:29

Vad skönt att din Mamma har gått med på larm. Det kommer att kännas mycket tryggare för dig och du kan slappna av.
Ha en trevlig lördagskväll och go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

24 mars 2013 12:15

Ja nu är jag nöjd nu ska det bara dit också.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

23 mars 2013 23:03

Så bra det är med ett trygghetslarm om olyckan skulle vara framme, det känns tryggt för både henne själv och dig. Fixar inte kommunen (åldringsvården) gratis sådana till alla åldringar som har ett eget boende ?

En äldre änkeman några hus här ifrån avled i går hemma i sin soffa 80 år gammal. 2 dagar innan åkte han bil själv till läkarstationen, för vad vet jag inte, så det gick snabbt och oväntat. Man vet aldrig när det är dags och snabbt kan det gå.

Influensan går här uppe i skogarna också, hoppas vi slipper drabbas, flera åker på lunginflammation av den så den är tuff, den drabbar åldringarna här uppe väldigt hårt och då kan det gå illa värre.

Önskar dig en fin och solig söndag / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

24 mars 2013 12:15

Jo, jag ska ta kontakt med kommunen i morgon så då fixar det sig.
Men så fort det kan gå och så pigg att han själv körde innan. Ja när tiden är inne så.
Kramar från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

24 mars 2013 09:36

Vad skönt att hon får ett larm så att även du kan känna dig lugn. Man vill ju sina kära väl och man vill ju inte behöva oroa sig hela tiden. Härligt att hon bara behöver trycka på en knapp.
Så fina ord på vägen du delar med dig, och så sanna. Jag ska ta till mig dom orden.
Ha en jättefin söndag vännen!
Varm kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

24 mars 2013 12:10

Ja jag är så glad för att mamma äntligen gick med på detta.
Kram från Skogsfen.

 
Helena

Helena

24 mars 2013 17:45

Va skönt med larm. En extra trygghet både för henne och anhöriga. Min pappa har ett som han vägrar använda och då gör den inte mycket nytta.
Ha en bra helg!
Kram ♥

http://nasseman.bloggo.nu

skogsfen

24 mars 2013 19:47

Ja , se dessa envisa gamla man blir så frustrerad av dem.
Ha det gott och kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

25 mars 2013 16:13

så skönt att mamma fått larm,det skönt och veta att hon fått hjälp om hon behöver,och du kan sova lungt.

Hon har nog kommit långt med sin envishet:) är själv av den kalibern:)
ibland dumdristigt med envisheten,men ibland super bra.

http://tulipaner

skogsfen

26 mars 2013 09:14

Håller med dig man ska vara lite envis, men det är jobbigt när man ser hur fel det blir nu, när hon inte klarar av det längre.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards