Skogsfen

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

En vaken stund i gryningen!

Av skogsfen - 30 mars 2013 10:53

 

Orosmorgon.

 

 

Jag ligger kvar i sängen lyssnar 
lyssnar till den nya dagens uppvaknande 
allt är stilla det är ännu tidigt 

månen har sjunkit något men lyser starkt ännu 
stjärnorna tävlar för att överglänsa 
långt borta hörs en bil ljudet avtar sakta 

jag vänder mig och ser min man 
han andas lugnt och vilar tryggt 
allt andas frid runt omkring mig 

men det finns en oro inne i mig 
en oro för de nära som just nu kämpar 
en sorg för det som måste ske 

natten bryter sakta upp ger dagen åter 
stjärnorna bleknar och månen med 
jag sluter mina ögon för en kort vila 

den nya dagen gryr 
och har nya händelser åt mig 

© Skogsfen

 




I dag blir det bara detta och en

Kram från Skogsfen.

  

 
 
Ruth

Ruth

30 mars 2013 14:31

Så rogivande och fina rader du skriver om ditt uppvaknande. Själv sov jag till ½-11 i dag, helt otroligt, men jag sov så gott tills gubben väckte mig, jag flög ur sängen med raketfart, kände mig som en påskkärring på väg till Blåkulla. I dag är det åter en slappardag.
Påsk-kramar.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

30 mars 2013 19:09

Ja så kan det vara du har väl städat och pysslat och lagat en massa god mat som har tröttat dig. För du var ju inte på Blåkulla jag såg dig då inte. Skönt med slappedagar.
Kramar från Skogsfen.

 
kristinakicki

kristinakicki

30 mars 2013 17:17

Lilla vän jag känner med dig!
En underbar känslosam dikt som säger så mycket.
Jag känner igen alltihop som du går igenom nu med din Mamma. Det är tufft ibland. Min pappa löste ut larmet med ibland, men det får de ta.
ha det riktigt gott och jag önskar dig en lugn och fin helg.
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

30 mars 2013 19:11

Känner att Påsken går i vilans tecken jag gör inte något i dag.
Kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

30 mars 2013 18:25

Så fint du har skrivit !
Kram och ha en fin fortsatt påskhelg

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

30 mars 2013 19:12

Tack för att du läser och tycker om det jag skrivit.
Kram tillbaka och önskar dig detsamma/ Skogsfen.

 
Sanna

Sanna

31 mars 2013 10:29

Så fina ord även om det skrivs med oro. Hoppas du kan känna det vackra och stilla lugnet även idag utan att grubbla och oroas.

Varma kramar/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

31 mars 2013 17:40

Tack mamma är lite bättre men oron finns kvar om än inte så stark nu.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

31 mars 2013 15:11

Fin Dikt!
Men jag blir orolig!
Dikten talar ju om en stor sorg!
Önskar dig med familj allt gott!!!
VARM KRAM Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

31 mars 2013 17:45

Kram till dig med.

 
tulipaner

tulipaner

31 mars 2013 17:06

fina tankar i gryningen,och tänkvärda!

kram!

http://tulipaner

skogsfen

31 mars 2013 20:20

Tack för dina ord och kram tillbaka. *kram*

 
a

a

31 mars 2013 20:37

Du skriver att "idag blir det bara detta" jag tycker att det inte var bara. Utan mycket fint skrivit. Kan precis känna hur du känner det. Den där oron. Ha nu en så fin vecka du bara kan. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

3 april 2013 18:57

Tack för att du tyckte det.
Kramar från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

1 april 2013 10:31

Mycket vackert och kännsligt skrivet som berör.
Ha en sån fin dag man bara kan.
Varma kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

3 april 2013 19:00

Tack, jag blir berörd när du skriver så.
Kram från Skogsfen

 
Kaela

Kaela

1 april 2013 10:41

Tack för skön poesi om en ny morgon

kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

3 april 2013 19:00

Varsågod....kram till dig med.

 
Spanaren

Spanaren

2 april 2013 10:12

Så fint du återigen har fångat dina ord.
Förstår din oro och därför så kommer det mera av ljus/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen

skogsfen

3 april 2013 19:01

Tack vännen och tack för din omtanke med änglarna.
Kram från Skogsfen

 
Ulla

Ulla

2 april 2013 11:25

Kramis på dig,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

skogsfen

3 april 2013 19:02

Kram, kram tillbaks.

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

2 april 2013 17:52

Så vackert skrivet, men även skör och vemodig.
Sänder en mjuk kram till dig.

skogsfen

3 april 2013 19:03

Tack för den mjuka kramen den kändes ända in i hjärtat.
Kramar tillbaka.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

2 april 2013 19:40

Nu har jag läst ikapp. Känner så väl igen det där med oron för sin mamma. Det är tufft på många sätt och vis.

skogsfen

3 april 2013 19:04

Ja det är tufft, nu har mamma blivit förkyld med ovanpå detta hoppas hon klarar en op den 11/4
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards