Skogsfen

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Blandat.....

Av skogsfen - 7 september 2013 09:21

Hej igen!

 

Det är Lördagsförmiddag och jag är ledig.

Veckan som gått har som ni vet varit jobbig,men också fin.

Smulan fick sin viloplats i backen ovanför huset. I den backe som hon ofta rumsterade om i, och där hon efter sin svåra olycka kunde känna sig trygg.

Där tränade hon sig tillbaka med klättring och lek.

Hennes mamma var med hela tiden som vi var i backen och hon betedde sig lite annorlunda än vanligt. Hon visste att det var Smulan vi lade ner, hon satt så stilla och det såg ut som hon tog farväl. En mycket fin stund.

Min man säjer oftast inte mycket om stora stunder, men han tyckte det var något mäktigt över mamma Ronjas beteende.

Sov lugnt Smulan.

  

 

Jag har återhämtat mig efter förkylningen men har fortfarande hostattacker. Men nu kan jag tänka igen. Usch vad jobbigt det är när man bara ligger där och kan inget annat göra. Som tur är så får vi löneförhöjningen retroaktivt från april denna månad så mina sjukdagar kommer inte att märkas. Fast det gör ju inget om det blir en extra slant över nu när jag ska på bokmässan. 

 

I går kväll grillade vi på temat korv, gubben köpte en bricka med olika sorters korvar. Några av dem var för starka för mig, men de allra flesta var ok. 74% kött, vad det andra % var vill jag inte veta. Det är en av anledningarna till att vi sällan äter korv, man vet inte riktigt vad man äter.  Jag tror nämligen att det är viktigt vad man äter för att motverka sjukdomar och andra besvär man kan få. Jag är långt från någon renlevnadsmänniska men jag tänker till lite då jag handlar. Närodlat, Svenskt, ekologiskt o s v.

 

Ha en fin helg alla fina bloggare

önskar Skogsfen.

 

Fler ord på vägen: http://www.twice.se/oscar_wilde.html    

 
 
Kaela

Kaela

8 september 2013 08:20

Så tråkigt med lilla Smulan.
Och så fint att få vara med och se hennes mamma säga sitt farväl.
Djuren fattar mycket mer än vi tror.
Allt gott till dig med en kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

9 september 2013 19:17

Ja det tror jag med, djur förstår mycket mer än vi tror.
Tack för kramen / kram tillbaks. / Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

8 september 2013 17:37

Så hedrande att kattmamman Ronja var med när ni tog ett ömt farväl av en älskad vän. R.I.P Smulan. Kram till er båda plus de fyrbenta.
Fy så sorgligt!
Tur att du får lite pengar som täcker upp din sjukfrånvaro/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

9 september 2013 19:21

Ja det var mäktigt att se hur Ronja liksom förstod och var samlad och högtidlig.
Kram igen.

 
primrose

primrose

9 september 2013 10:02

Smulans mamma visste nog, fint att hon var med!
Djurs beteende är märkliga och väldigt rörande!
Skönt att du mår bättre, många som får förkylningar nu.
Gott det låter med olika korvar, äter sällan korv själv, och många av dom nya sorterna har jag aldrig provat.
Tror också det är viktigt med det vi äter, även om jag inte heller är någon fanatiker så tänker jag till ,-)
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

9 september 2013 19:23

Tack Primrose allt är så konstigt nu utan lilla Smulan.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

12 september 2013 18:42

Det som är bra med korv är att den ofta är benfri. :)
Bra att Smulan fick en fin begravning. Hoppas att hostan släpper sista attacken snart. Kram

skogsfen

14 september 2013 19:40

Allt ok nu, ja korven är benfri...eller!!!!
Kramis.

 
Ingen bild

Lynx63

15 september 2013 13:24

Hej smultron blomman, har var ut och promenerat + att vi var in på en loppis. Hittade inget speciellt idag, men det är skönt att bara strosa om kring.
Hoppas att du inte har någon hosta mer, för det är sååååå jobbigt. Den håller en vaken hela nätterna, jag ska nu ta fram dammsugaren och dansa en vals med den. :)) Ha en super fin SÖNDAG kram

skogsfen

16 september 2013 10:42

Ja nu är jag pigg igen. Tack för att du tittade in och tänkte på mig. Hoppas du fick en trevlig dans med dammsugaren, fast jag tyckte nog prommisen var bättre. Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards