Skogsfen

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Inget och allt...

Av skogsfen - 14 oktober 2014 17:45

I dag gjorde jag debut som cittraspelare på ett äldreboende, glädjen som de gamla visade gjorde mig rörd. Det är så lite som behövs för att glädja andra.

En liten gumma tackade så mycket och ville vi skulle komma tillbaka snart igen hon t o m grät en skvätt. 

Jag kunde inte alla låtarna men en del och de jag inte kunde så följde jag med så gott det gick. Cittra är bra på det viset att det är inte så farligt om man spelar fel, om man inte tar i för hårt förstås och spelar helt fel. 

 

Jaha mitt liv som pensionär har inte varit så lugnt precis, knappt hunnit känna efter hur det är att vara ledig. Men ändå så blir jag inte så stressad av detta utan jag vet att jag äger min tid. Jag behöver inte om jag inte själv vill fara runt på en massa olika saker. 

I går kväll var jag på min kurs i oljemålning....ops vad tiden gick fort. Det kommer att bli så bra. Läraren var inte en sådan så man skulle göra så som han ville utan han fanns där så vi kunde fråga om hjälp. Kände direkt att han var bra, lugn och sansad. Han hade själv målat i många år och haft utställningar.

 

Bokcirkeln startade jag på i tisdags och det kommer nog att bli väldigt spännande med alla nya författare som jag får bli bekant med. Boken vi ska läsa nu är av Suzanne Br(ö)gger "Brevet till prinsen av Mogadonien" Henne har jag inte läst förut. Nästa träff är den 4/11 då ska boken vara läst.

 

Ha det gott till vi hörs, Skogsfen

 

   

 

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

14 oktober 2014 20:00

Vad mysigt det var att läsa om spelningen hos de gamla. Det är bra att du äger din tid. Sedan verkar du vara aktiv vilket är bra på många sätt. Hoppas du fick din beställning med posten idag. Kram Bosse

skogsfen

14 oktober 2014 20:13

Ja Bosse det fick jag nu blir det läsa av. Eva var här i helgen så hon får sin bok nästa gång vi ses. ;)
Hoppas du hittade dina som kommit på villovägar.
Kramis.

 
Ninnie

Ninnie

15 oktober 2014 19:11

Oj, så roligt att du var hos di gamle. Som du kanske vet så jobbar jag med äldre på ett boende och jag älskar det. Det ska så lite till för att de ska bli glada. Härliga höstbilder du lagt in i förra inlägget. Jag tillhör dom som gillar hösten och är glad för att jag får bo i ett land med årstider.
Kram från Skåneland

http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu

skogsfen

17 oktober 2014 12:45

Då tycker vi lika.
Kramis.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

16 oktober 2014 18:43

Så roligt med cittraspel för de gamla. Bra jobbat hänga med, en lär ju under spelets gång. Bra lärare du har på oljekursen! Sånt främjar ju glädjen tänker jag. Susanne Brögger gillar jag. Att äga sin tid är fantastisk! kram

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

17 oktober 2014 12:46

Ja nu händer det en massa bra saker.....
Kramis.

 
Primrose

Primrose

16 oktober 2014 22:13

Men gud så duktig du måste vara! Du måste ju kunna spela, va kul!
Förstår att dom äldre blev glada o rörda, musik är känslosamt!
Du målar o spelar o bokcirkel, hjälp du tar verkligen för dig av livet, nu ser jag hur jag låter allt rinna som sand mellan fingrarna!
Ha det fortsatt jättefint KRAM från mig Primrose ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

17 oktober 2014 12:50

Cittra är inte så svårt, det gäller bara att lära sig var ackorden är. Ska nog sätta sig med tiden. Klarar flera låtar nu om det inte hoppar för mycket mellan ackorden. Ja nu ska det banne mig levas. :))
Inte då, du skapar ju för fullt...dessutom skriver du väldigt bra och intressanta och roliga inlägg.
Kram på dig.

 
TantGlad

TantGlad

17 oktober 2014 05:42

Härligt fina skogsfen att underhålla di gamla. Dom blir så glad och lycklig för lite. Cittra är nåt jag värkligen tycker är fint.
Ja du har fullt upp , men bestämmer över din egen tid. Hurra för det.
Jag tittar in för att önska dig en jättefin helg.
Kramelikram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

17 oktober 2014 12:52

Detsamma till dig TantGlad.
Kramis.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

18 oktober 2014 17:06

Så mysigt det du berättar om på äldreboendet
och glädjen du förmedlade till de äldre
och du verkar fylla dina dagar med intressanta saker
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

20 oktober 2014 09:38

Ja det är så lite som behövs, en annan väninna till mig är med i en läsgrupp och hon läser för de gamla.
Hon säger samma sak det ger såååå mycket tillbaka.
Tänkte att nu gäller det att inte bara sätta sig i soffan och inte göra något, utan ta vara på tiden.
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

20 oktober 2014 19:16

Vilka stordåd du gör med din cittra *underbart att höra*
Bokcirkel och oljemålningskurs, nu är du i toppform och det är så kul att höra hur du kvittrar på och myser/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

21 oktober 2014 07:42

Ja tillsammans med nio cittraspelande tjejer så glädjer vi andra, så lite som behövs. Bara stanna till och säga några ord kan lysa upp dagen för någon.
Ja jag mår fantastiskt just nu. Oljemålningen är bara såååå gott. Känner hur hela jag njuter.
Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

25 oktober 2014 18:51

men åh så kul att du kan spela Cittra,det väl inte så vanligt?! förstår att dom blev glada!
vad härligt med olje målnings kursen,och bok cirkeln:vilken rik värld som väntar på dig,väntar på och se dina alster/kram

skogsfen

26 oktober 2014 10:15

Nej jag kan inte utan håller på att lära mig...går bättre än jag trodde.
Ja nu ska jag gör allt som fått väntat pga tokiga arbetstider.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards