Skogsfen

Alla inlägg den 14 februari 2015

Av skogsfen - 14 februari 2015 11:25

.....snart. Hon ska sova över och hon packade väskan redan i går. Jag har också förberett lite, vi ska baka semlor som vi ska mummsa på sen. I morgon blir det bio i stan innan hon återgår till mammas beskydd. Det kommer att bli en hel del lek med lego också. Vi har en stor kartong full med lego den har uppskattats av alla barn som kommit hit. En riktig skatt är det, alla dyker ner och kan bygga något. Det här lilla yrvädret som kommer nu, hon vill leka med hästarna och bygga stall så dagen i dag kommer att gå fort och gå i hjärtats tecken för hon är allt mormors lilla hjärta.

Kram på er från Skogsfen.

 

I natt ska jag höra dig andas

höra dina lätta andetag

känna din lilla kropp

nära mig

känna ditt hjärtas slag

Se hur tryggt

du ligger och sover


här hos mig

Inatt kommer jag också sova

utmattad av lek och stoj 

tryggt i visshet om

att allt är

så som det ska

och

 att vi alla mår bra

 

En mormor

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards