Skogsfen

Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Bloggvänner och andra sidan...

Av skogsfen - 1 februari 2013 08:43

Hej på er!

Har varit lite lat ett par dagar inte skrivit så mycket. Ibland så finns det inget där inne i huvudet och då blir det blankt på "papperet". Men då har jag roat mig med att blippa runt hos er. Läst om både det ena och det andra, skrattat ibland och fått en tår i ögat ibland. Det skrivs sååå mycket klokt och bra i bloggar, jag känner mig  priviligerad som får ha så fina bloggvänner och vänners vänner. För jag måste erkänna att jag kikar in hos era vänner med. Det är ett universum av klokskap och uppslag. Är så glad att jag tog steget in i denna värld. 


Har tittat på ett program som handlar om andra sidan. Det har gått på TV4 Fakta och hette "jag dog men överlevde". Det var mycket intressant. Många olika människor som hade liknande upplevelser.  De kom till en annan plats och de visste att de var döda. Ingen smärta längre ingen rädsla.  Ljuset var genomgående i deras berättelser och att de upplevde en frid och stor kärlek. Några mötte släktingar som avlidit tidigare eller ljusgestalter som de inte riktigt såg, mer kände av. Dessa ljusgestalter sa till dem att de skulle återvända att deras tid inte var ännu.  Fast det fanns en annan plats också, en otäckare. De som hamnade där var de som av olika anledningar inte varit så rädda om sig själv eller andra, utan handskats med livets gåvor av egoism. Alla dessa som dog och överlevde förändrade sitt liv efteråt. Ingen av dem var längre rädd för döden. De som sett "helvetet" förändrade sig helt, gjorde upp med sitt gamla liv och började om på nytt, ett godare liv. Slutar så med en dikt.


En dag möter du din ängel

hon sträcker ut sin hand mot dig

säger

kom kom följ med mig

jag vet din resas väg och slut

nu tar jag dig i hand

tillsammans vandrar vi mot Gud

till lycksalighetens land


Copyright Skogsfen


Kramar till alla från Skogsfen.

  



 
 
Spanaren

Spanaren

1 februari 2013 10:04

Skriv genast dit copyright Skogsfen under din mycket bariga och underbara dikt. Den dikten ska andra inte få sätta sitt namn under för det är din *ler*

Det finns inget helvete ... så tor jag!
Däremot så får man chansen om man vill att rätta till och förbättra de fel man har gjort under en jordevandring ... så tror jag :-)

Älskar alla blogginlägg som jag också får läsa och tack för ditt braiga inlägg idag.

Trevlig helg /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

1 februari 2013 10:11

Jag tror inte heller att det finns ett helvete utan att det är en bättradignuplats.
Ok ska sätt dit det
Kram braiga bloggvän.

 
Moonlightshadow

Moonlightshadow

1 februari 2013 10:44

Så fin dikt!

Visst är det konstigt att vi människor inser så många klokheter först efteråt när vi inte längre har lika stor användning för dom. Till exempel de insikter jag har nu när min dotter är vuxen, önskar jag att jag hade som nybliven mamma så jag gjort allt "rätt".

Livets mening är att ge, då får man tusenfalt tillbaka. Det tror jag i alla fall och då är nog inte risken så stor att man hamnar på den jobbiga bättradignu-platsen efteråt. Kram!

http://www.moonlightshadow.bloggplatsen.se

skogsfen

1 februari 2013 11:00

Det kan nog alla mammor skriva under på, det finns ingen som gjort allt "rätt" från början.
Visst är det så, vi ska ge av oss själv, hjälpa varandra.
Kramis/Skogsfen

 
Ruth

Ruth

1 februari 2013 11:48

Det är en ynnest att ha trogna och goda nätvänner det berikar ens liv. Så finns det andra som skriver i kommentarerna som inte är så goda, men det är sådant man får räkna med, jag blockerar IP-numret för sådana ondingar.
Åter ett program som jag inte har tittat på, förstår att jag har gått miste om något bra eftersom jag är intresserad av sådant, får kika på Play och se om jag hittar igen något avsnitt. En vacker dikt.
Ha en fin dag / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

1 februari 2013 15:06

Jag har inte råkat ut för något sådant än men då vet jag vem jag ska vända mig till och få hjälp.
Tackar för dina ord om dikten.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

1 februari 2013 19:52

Du underbara människa, tack för ditt stöd angående Gunnars bravader. Han är nu åter i min famn och jag njuter av denna fredagskväll. Ha en super fin helg ni också. Och åter tusen tack // Kram från Gunnar med matte.

skogsfen

1 februari 2013 20:30

Åååå vad gott, hela fam samlad igen. De är ju en familjemedlem och det är ju klart man blir orolig när de försvinner, jag vet.
Ha det gott nu med Gunnar och dina hundar.
Kram från Skogsfen

 
primrose

primrose

1 februari 2013 20:49

FIN DIKT ,-)
Ja ett Liv efter döden finns, det är jag säker på.
Jag kan tyvärr inte se det programmet, himla synd, det skulle jag gärna vilja se. Är säker på att människor som varit över och vänt, blivit andra människor efter! ,-)
Ha en Mysig Helg!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

1 februari 2013 21:50

Programmet går inte längre men det kommer säkert tillbaka då kan du kanske se det. Är det meningen så kommer du att se det. Jag tycker jag blev en annan bara av att titta på programmet, tänk då de som verkligen gjort det.
Kul du gillade min dikt.
Kram/Skogsfen.

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

2 februari 2013 08:18

Hej fona skogsfen!
Jag skrev ett inlägg igår här, men jag tror inte att det kom med. Ibland kan man ju råka trycka bort det åkso.
Visst är det roligt med alla bloggvänner och vad alla har att berätta. Det är ju så roligt.
Villken fin dikt du har. Jättefin.
Jag önskar dig en fortsatt jättehärlig och fin lördag.
STOR kram från mig!!!/ bustanten.

http://annechristines.bloggo.nu

skogsfen

2 februari 2013 09:52

Hej välkommen till min plats i bloggvärlden.
Tack för dina fina ord om min dikt.
Massor med kramar till dig med och ha det gott i helgen.
Kram Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

2 februari 2013 15:54

Jag har också sett programmen: "jag dog men överlevde" och tycker också de är väldigt intressanta,
det som människor berättar om sina upplevelse när de dog men sedan kom tillbaka till livet igen
om ljuset, och att träffa sina nära och kära som gått före osv.
Men lite läskigt var det när en person berättade att han kom till en mörkare plats, men som tur är så fick han hjälp därifrån...
Jag brukar också titta på serien: det okända, och tycker mycket om dessa program
det känns så skönt att det finns en annan tillvara efter detta livet och på den andra sidan
för jag tror absolut också på detta
så fin dikt du har skrivit
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

2 februari 2013 16:33

Tack Inger Maryissa för dina fina ord om dikten.
Jag tror på ett liv efter detta, energi kan inte försvinna. Men det finns mycket att undra över det är liksom inte kristallklart. Men hoppfullhet inger sådana program.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards