Skogsfen

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Blandad kompott....

Av skogsfen - 16 februari 2013 08:50

Vet ni vad jag köpte för min vinst, jo er par halkskydd,ha,ha. Jag skulle in på apoteket och köpa tandpetare ni vet sådana där i olika färger, heter nog mellanrumsborste. Då kom jag på att jag hela vintern tänkt köpa halkskydd, och nu tyckte jag att jag kunde slå till, sagt och gjort. Här kommer föresten bildbevis på min rikedom.

    

Kika på den här blomman är det någon som vet vad det är för något                      


I dag ska jag slipa ett bord och måla om, gubben är på scouterna så jag har alla utrymmen för mig själv. Såg på TV i morse att det ska komma mer snö, hoppas det är sista rycket för denna vinter. Den får stanna nästa vecka med för då har barnen sportlov och några av dem gilla nog snön. Men sen vill vill jag ha vår det vill fåglarna med hörde några av dem ta ton....så det är på gång.   


Såg föresten något ovanligt, för mig  i a f. När jag körde till jobbet så flög en fågel stor som en trast före bilen och vände sig upp och ner och flög alltså på rygg och sen tillbaka på rätt håll och på rygg igen. Sen delade våra vägar på sig jag var tvungen att följa vägen. Är det ett naturligt beteende eller var den sjuk?


Ha en fin lördag. Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Le och hela världen ler med dig




 

 
 
Spanaren

Spanaren

16 februari 2013 10:55

Din blomma påminner om en Spindellilja.
Kanske det var ett tecken från denna fågel till dig?!?! Har aldrig sett eller hört talas om en fågel som flyger på rygg men allt kan hända även i djurvärlden ;.)
Ha en bra och målande dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

16 februari 2013 13:12

Nej spindellilja är det inte men blomman liknar det. Vi får hoppas det finns någon annan som vet.
Kram från Skogsfen.

 
Sanna

Sanna

16 februari 2013 11:55

Jag har i bakhuvudet något om fåglar som faktiskt flyger upp-och-ner men kommer inte ihåg vad. Minns jag ska jag återkomma och berätta.
Blomman du visar här "kan" vara en hybrid till Dracenan och har själv ett par st men andra mönster på bladen bl a. De är fina och växer härligt men inte utan hjälppinnar här i alla fall. :)

Ja snö kan jag undvara just nu men förstår tankebanorna för barnen. Tyvärr verkar de sitta inne mera än att åka skidor/pulka som barn gjorde mer förr. Tror inte vädret i långa loppet spelar så stor roll i det fallet och småbarnen har ju ändå fått en vinter så det räcker.
Näe vår vill jag ha och det nuuuuuu...hehe

Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

16 februari 2013 13:18

Hoppas du kommer på det för det var ju lite annorlunda flygsätt. Jag passar nog på Dracena med, får se om det kommer något bättre förslag ;)Vi är i mitten på feb såååå snart är det mars och sen såååå.
Kramar från Skogsfen.

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

16 februari 2013 13:33

Hurra och grattis till slanten, precis plötsligt händer det!
Ha en underbar kväll, unna dig och familjen lite mys. Gunnar mjauar kurr tillbaka. KRAM :)

skogsfen

16 februari 2013 14:40

Tack du snälla Älva fors lite släkt kanske, med en fé ;) Kul att även Gunnar fick säga något :))
Kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

16 februari 2013 14:51

Men vad lustigt med denna fågels flygande...
att även vända sig på ryggen under färden :-)
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

16 februari 2013 14:56

Ja jag skulle vilja veta vad och varför...men det dyker kanske upp vad det lider. Jag är född nyfiken vill inte dö nyfiken. :))
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

16 februari 2013 15:51

HA HAhA GRATTIS! Vilken kanonvinst! Ropade på min gubbe, det kan ju vara kul att se hur det ser ut på trisslotten ,-))))
Himla kul! Det ÄR mycket pengar! Vi brukar vinna 25 !
Förr när det var 25.
Det mesta vi vunnit är 1000 kr ,-)
Höger eller vänster för din text spelar ingen roll ,-)
Snart försvinner du väl helt, ,-)) du går ner i bra takt tycker jag, så att resultatet blir bestående!
Ha det kul! KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

16 februari 2013 16:25

Tack, tack du kan tro att ögonen stod rätt ut på mig och jag räknade och räknade, jo jag fick det till 3. Jag tror inte att jag försvinner det finns att ta av så att säga. :))
Kul du tittade in Kram från Skogsfen.

 
kristina

kristina

16 februari 2013 19:13

Jag känner inte igen blomman, men den hade väldigt vackra blad.
Grattis lyckliga du, till din vinst, jag förstår att du får titta två ggr.
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

17 februari 2013 10:48

Ja den är jättefin, står i tvättstugan och där tycks den trivas. Du må tro jag tittade på två och tre gånger.
Kramar från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

17 februari 2013 11:37

Vinner man så skall man unna sig det där extra och det gjorde ju du, ”halkskydd”, det var stort hehe. Hade jag vunnit 100 000:- då finns det massor jag skulle vilja göra, men det blir nog bara en dröm.
Har aldrig sett att fåglar flyger upp och ner så som du beskriver det, låter nästan som att den var snurrig i huvudet.
Önskar dig en fin söndag.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

skogsfen

17 februari 2013 11:45

Tyckte de jag med, ha, ha...halkskydd. Vidsst betedde sig fågeln konstigt.
Ha en fin och skön Söndag du med, kramar från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards