Skogsfen

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Jaha så är det 2014 då.

Av skogsfen - 1 januari 2014 12:33

GOD FORTSÄTTNING ALLA MINA VÄNNER!!!

 

Nytt år men egentligen så är det bara en fortsättning på en räcka som är mitt och era liv. Vi delar upp det i sekunder och minuter, dagar och år bara för att vi vill ha lite ordning. Kunna hänga upp saker som hänt och ska hända och visst gör det livet enklare för oss. Jag undrar hur mitt liv skulle se ut om jag inte hade en almanacka....här har ni mitt liv sen 1999.

   

Inte för att jag är viktigt på något vis men jag måste skriva upp allt annars glömmer jag det. Är livrädd glömma något viktigt. Mina arbetstider är i 6 veckors perioder, olika för varje vecka. Så det gäller att veta vilken vecka man är i. Just nu är vi i vecka 6 det innebär att jag jobbar tis, ons, tor nej visst ja tor är borta nu och i dag har jag tagit ledigt. Tyckte att det passade att ta ledigt första dagen på detta år, liksom sätta ner foten direkt. På tal om att glömma så glömde jag något viktigt före jul, mamma.

Hon skulle till docktorn och jag skrev upp tid och dag, men sen bestämde vi att jag skulle komma tidigare så vi skulle äta ute innan läkarbesöket, det skrev jag inte upp. Rörigt var det också före jul en av mina brukare hamnade på lasarettet och just den dagen så skulle brukaren hem. Jag jobbade och hade ordnat så någon annan kom och följde brukaren hem. Mamma hade jag bara läkartiden i huvudet. På väg till henne ringer telefonen och det är lilla mamma som undrar var jag är??? Att vi skulle äta först var bara borta. Så jag kan inte leva utan en almanacka och den måste dessutom vara en korrekt ifylld sådan.

 

Jag kikade i några av väggamanackerna  vissa saker var obegripliga som: 31/10-10 kl 11:00 "kontihation" vad är det?Hade det varit maj kunde det varit konfirmation men jag  skriver oläsligt. Den 19/8-99 "gick hem 3 tim" från vad och varför hade varit bra att skriva med. Den 13/12-99 fastade kl 18:oo-till 8:oo morgonen därpå. Hade varit bra skriva varför säkert ett prov men jag minns inget. Den 11/11-05 (WB ej). 

Brukar inte lova något nyårslöfte men i år så lovade jag att skriva tydligt vad jag ska göra, och med vilken, och exakt tid. 

Ibland har jag bara skrivit en tid och då vet inte ens vad det är jag SKA göra.

 

Så ni förstår jag gör det inte lätt för mig och min gubbe. Ändå så går det bra för det mesta.

 

Kram på er och se upp med tiden för den smiter ibland, Ha ,ha...

 

Skogsfen.

 

 

 
 
Spanaren

Spanaren

2 januari 2014 10:11

Gott Nytt till dig och de dina!
Ta inte så allvarligt på det du inte förstår i gamla anteckningar för du förstod ju då i den stundens ögonblick *ler*
Jag med skriver dagbok för det är kul att kolla väder och lite annat smått och gott. I vissa dagböcker är det luckor ibland pga. sorg efter något älskat djur eller att det är semester eller ... Vissa år så är det klottrat fullt på varje liten rad. I några dagböcker flera år bakåt så är det så smått skrivet att jag knappt kan läsa *gapskratt* Nu är dessutom den tiden kommen att man ska kolla fakta för att överbevisa någon att så var det inte för det var det året osv. Kul ska vi ha och bra att du har koll på de dagar du ska jobba/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

2 januari 2014 16:59

Ja det är svårt att tolka sig själv *ler*
Men det är bra ha bevis när det diskuteras något.
Ja kul ska vi ha.
Kramis fina vän / Skogsfen

 
Ingen bild

Inger Nilsson

2 januari 2014 15:35

Hej!
Ja, tiden kommer ju till oss hela tiden. De gäller ju att ta tillvara den så väl som möjligt. Jag kan ha väldigt många saker i huvudet samtidigt. Jag tror det beror på att jag har varit lågstadielärare i 35år och haft hand om 26 barn varje dag med vad allt det innebar. Jag jobbade till jag var 73år och nu i januari fyller min tvillingsyster och jag 80år.Tiden går alldeles för fort. Hej från Inger Vi hörs igen

skogsfen

2 januari 2014 17:04

Ja va bra då kan jag skylla på det, att jag valde fel yrke ;) Så länge tänker inte jag jobba men jag förstår att du gillade ditt jobb och då är det svårt. 80 år det är ingen ålder i dag om man får vara frisk. Jag satsar på 100 jag. Kvinnorna i vår familj har blivit gamla så jag har chansen. Mamma blir 92 år i år, farmor blev 99,5.
Kramis från Skogsfen.

 
primrose

primrose

2 januari 2014 21:31

Bra att skriva upp, fast jag gör sällan det. Bara om det är viktigt, jag läste också något märkligt jag skrivit upp på ett datum längre fram, nu passaerrat ,-)))
Nån förkortning med 4 bokstäver, vet inte alls vad det betydde!?? ,-)))
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

3 januari 2014 09:33

Ja man ska kanske inte stenografera om man inte kan det ;))
Det var mitt nyårslöfte "tyst för mig själv" att jag ska skriva tydligare i almanackan.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

tulipaner

3 januari 2014 13:29

God fortsättning !
älskar almanackor,utan dom är jag körd,med mitt minne tyvärr.
och dom finns i så fina utföranden oxå ,så du är inte ensam:)/kram

skogsfen

3 januari 2014 15:42

Samma här och är jag stressad så vet i gudarna hur det skulle gå utan dem.
Ja fina, fina i läckra färger och fina bilder.
Kramis från Skogsfen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards