Skogsfen

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Lite krokig och blåmärkt.

Av skogsfen - 6 februari 2014 09:15

Jag mår faktiskt bra om man bortser ifrån höft och rygg. Men det blev ju inga brutna ben eller armar. Bara "mjukskador" det går bra så länge som jag håller mig still. När jag tänker på vad som kunde ha hänt, så ryser jag. Hade det blivit värre så hade jag legat i hallen från kl 10:00 till nästan sex på kvällen. För naturligtvis så skulle gubben iväg på ett ärende direkt efter jobbet och telefonen den låg på köksbordet.  Gubben sa -jaha, nu får vi nog skaffa larm på dig, du ÄR ju pensionär.  Men man ska inte grunna så mycket på hur det kunde blivit, istället vara glad att det blev som det blev.....å det är ja.

Kramar från en inte lika sloköra Skogsfe.

    

 
 
Spanaren

Spanaren

6 februari 2014 11:50

Mobilen i fickan är kanske en lösning eller i närheten där du är.
Kramar och blåser energier till dig så att det lindrar något.
Ja nog vad änglarna med dig och stöttade upp dig i fallet.
Krya på dig/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

6 februari 2014 15:33

Tack för kramar och energi känner värmen. Ja nog hade jag änglavakt alltid.
Mår bättre och bättre. Men ingen gympa i kväll.
Kramis från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

6 februari 2014 16:31

Fy vilken otur du hade i trappan, tänk så snabbt en olycka sker och det går inte att vrida klockan tillbaka och göra det tokiga rätt. Tur att du inte skadade dig värre, men det är illa nog, kommer nog att bli påmind i flera dagar framöver. Ta det bara stilla och lugnt tills kroppen känns helt bra, glöm gympan.
Krya på dig kramen ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

7 februari 2014 09:15

Ja det är otroligt vad snabbt det går och ändå så är det som om det händer i ultrarapid. Mår bättre svårast är att ligga i sängen.
Tack för kryapådigkramen.
Kram tillbaks från mig.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 februari 2014 21:56

läste ditt förra inlägg, och oj....läskigt....
vilken tur att du inte gjorde dig värre illa, men du var säkert ganska mörbultad efteråt
och mjukskador kan göra nog ont också
och vilken tur att du inte blev liggande i hallen i flera timmar...
stor kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

7 februari 2014 09:16

Ja tur i oturen så att säga.Tackar för storkramen.
Kram tillbaka från mig.

 
Lotta

Lotta

6 februari 2014 23:47

Stackare! Ibland så hinner man inte med när man är för snabb. Men tur i oturen! Hoppas du snart känner dig bättre.
Plåsterkramar från mig!

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

7 februari 2014 09:18

Känner mig mycket bättre svårast är att ligga ner, får väl lära mig göra som hästar....stå och sova. ;)
Tack för plåsterkramen.
Kram tillbaka från mig.

 
Ingen bild

tulipaner

7 februari 2014 12:01

skönt att du känner att inget är brutet!
det bara ta det lungt,finns ingen annan lösning,men nå larm behöver du inte ,förstår att han skojade:)
vi är såna en del av oss,som det alltid händer nått för ,men vi reser oss så fint så .stor helg kram och krya på dig!

skogsfen

9 februari 2014 10:35

Ja då jag överlevde och har haft en bra helg. kramar till dig från mig.

 
primrose

primrose

11 februari 2014 21:51

Läskigt, tur att det gick som det gick!
Alarm ja ,-) tänk att ligga och vänta hela dagen, och om man bodde ensam, FY!!!
Kram Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

13 februari 2014 11:42

Ja det är en svindlande tanke...huga.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

16 februari 2014 21:26

Nu vet jag lite mer. Kram

skogsfen

18 februari 2014 11:29

Ja nu vet du hur det gick.... :(
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards