Skogsfen

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Det är ljuset som skrämmer.

Av skogsfen - 14 december 2012 09:06

 


  


Ett ord på vägen: Lys av hela din kraft, tillåt dig och mig att visa vår storhet.

 

Kramar från Fen

 
 
Ingen bild

Primrose

14 december 2012 10:06

Så sant, men svårt. ,-)
Jag har aldrig vågar lysa.
I utkanten av ett pussel har jag befunnit mig, har nog nu först börjat våga flytta mig närmare inåt! ,-))
Fint Inlägg. Ha en skön Helg. KRAM Primrose ,)

skogsfen

14 december 2012 15:25

Bättre sent än aldrig...jag är nog lite likadan har alltid trott att jag har inget att komma med. Men med ålder och livserfarenhet och sökande har jag till slut börjat förstå att alla har något som betyder något.
Ha det bra jag ska jobba i helgen, men en tur på IKEA blir det på Lör och deras julbord.
Kramar från Fen.

 
Spanaren

Spanaren

14 december 2012 10:37

Så sanna ord på din tavla.
Har sugit i mig varenda ord och nickat med.
Tack för dessa ord!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

14 december 2012 15:20

Ja, detta är ett utdrag från Mandelas installationstal 1993. Visst är det så, man vill inte verka märkvärdig, eller ta plats. Men det är ju de vi ska, vi är alla lika värda och har samma rätt.
Kramar till dig från Fen

 
Ingen bild

Primrose

14 december 2012 11:06

Läste ditt inlägg hos Spanaren.
Blev verkligen berörd. Ger dig en Kram till dig som liten, och en till dig som vuxen nu.
Har själv mått väldigt dåligt som barn, flyttade till England, gift med en engelsman. Där blev jag verkligen hatad! Det förstörde för mig och min familj i åratal framåt.
Snäll, det är ett ord jag gillar. Älskar snälla människor.
Sjuka människor som kunde göra så till ett litet barn som du.
Förstår hur chockad du måste ha blivit!
VARM KRAM från mig Primrose

skogsfen

14 december 2012 15:16

Tack för kramarna, nu blev jag glad. Det är så tråkigt med människor som går in för att göra livet surt för andra. Jag är uppväxt med en styvfar som inte skulle ha haft några barn, han förstod sig inte på barn men tyckte själv att han gjorde det. Jag fick en bror och han blev också illa behandlad. Jag tänkte alltid att han är inte min riktiga pappa så det är därför, det kunde inte min bror tänka.
Hoppas innerligt att du mår bättre nu och kan lysa med dit inre ljus.
Jag själv har förlåtit och gått vidare jag vill inte bli bitter och jag vill inte förminska mig själv genom att ge bort makten.
Jag älskar också snälla människor.
Uppfattat väldigt snabbt vibbar hos ny bekantskaper vid möten. Har sällan haft fel.
Många varma kramar till dig från mig.

 
Spanaren

Spanaren

15 december 2012 10:31

Jaså var det hans braiga ord ... det har jag läst om förr ;.)
Var hittade du din tavla?
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

16 december 2012 10:49

I en bokhandel för många år sedan, kommer inte ihåg var. Jag har två bra till visas sen vi tillfälle. :)
Kramar från Fen.

 
Spanaren

Spanaren

16 december 2012 11:36

Bra att du sparar på dessa 2 tavlor till ett senare tillfälle. Då får vi längta /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

16 december 2012 11:44

Ja, längtan är också en sorts gåva. :)
Kram

 
Ingen bild

Primrose

18 december 2012 14:59

Har svarat hos mig, men svarar hos dig med ,-))))
Tack jag mår bra, var bara nåt annat, trött kanske!? ,-)
Vi ställer inte ut våra hundar, den stora ställde vi ut förut, men han är gammal nu, griffonen har bara en testikel och får inte ställas ut ,-)
Ha det fint! KRAM Primrose ,-)

skogsfen

18 december 2012 15:46

Så bra att du mår bra...inte kul att vara sjuk.
Kram från Fen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards