Skogsfen

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av skogsfen - 27 oktober 2013 09:55

Hej på er!

 


I dag har jag lite funderingar kring tiden, konstig va.

De flesta av oss satte om sina klockor i dag eller inatt eller så gjode ni det innan ni la er. Några har glömt och kommer att bli överaskade någon gång under dagen då de kommer på att tiden inte är rätt.

 

För många år sedan bodde jag mitt emot en stor affär, precis framför deras entédörr. Där kunde man se just denna dag hur många det var som glömt. För de kom ju en timme för tidigt och stod där och ryckte i dörren tittade förvånde på varandra och gick igen. Några av dem med ett leede några med ett svart moln över huvudet.

Värre är det med de som har ett jobb att passa. Nu mer händer det nog inte så ofta för nu är vi liksom vana vi det här. Men i början var det nog en och annan som gick på fel tid.

 

Djur går alltid på rätt tid för de skiter i klockan. Läste någonstans att mjölkbönder går på samma tid året om för att inte störa djuren för mycket. Vad glad jag blev att vi kunde anpassa oss för en gångs skull.

 

Jag förstår faktiskt inte det här riktigt, varför kan vi inte bestämma oss för att detta är rätt tid eller de andra och sen köra på det. 

Jag vet att det var något om att det skulle vara ljusare längre på kvällen, låt det vara sommartid då hela året eller vintertid. För hur vi än vänder och vrider så är det mörkare på vinterhalvåret.

 

Kram på er alla tidsanvändare.

  

Ett ord på vägen: Lyssna inte på klockan som tickar, lyssna på ditt hjärta.

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards