Skogsfen

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Hösten är här.....

Av skogsfen - 18 oktober 2013 19:23

Hej på er!


Ja nu är hösten här, på vissa ställen har det tom snöat.

Visst är det härligt med dessa växlingar det får oss att liksom vakna till.

Jag älskar att vi har det så, alla dessa årstider. 

Det ger oss något.

Våren ger förväntan.

Sommaren avkoppling.

Hösten skörd.

Vintern vila och längtan.
Jag är så glad jag är född i ett land där  årstiderna är så olika.

Kram från Skogsfen.

  


Bilden är lånad från nätet.


Ett ord på vägen: Livet ger överraskningar, välkomna dem. 

 
 
Ingen bild

Lynx63

19 oktober 2013 12:25

Nä dra mig på en liten vagn, ur cool bild. Spindelnätsgran? Det är en sällsynt och unik gran :) *LER* Trevliga helg kramar till dig, åter igen underbar bild. Gör en tavla av den, jag köper på en gång. KRAM

skogsfen

20 oktober 2013 09:44

Tack för tipset, jag kan kanske stå på torget och sälja. Ha, ha, ha.
Men jag håller med dig det blev en bra bild. Tog den med mobilen en morgon när jag steg ur bilen på parkeringen på jobbet. Så såg jag detta nät och alla andra nät, för det är en "tall"häck som omgärdar parkeringen så jag var omringad av skimrande nät.
Kramar från Skogsfen.

 
primrose

primrose

19 oktober 2013 17:51

Ja håller med gillar våra fyra årstider!
Tycker väl bara att sommaren kunde vara lite längre,-)))
Annars är det kanon, hösten är så mysig på sitt sätt, har vant mig nu ,-))) Vintern älskar jag, våren helt underbar och sommaren JIPPI.
Överraskningar är kul , dom bra!
Ha det fint fina vän ,-)
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

20 oktober 2013 09:47

Ja det kunde sommaren få vara. Annars gillar jag just dessa växlingar. Vet inte om det är för att man ar född med dem och vant sig genom livet att det är så det ska vara. Eller om jag bara är sån att jag älskar omväxling.
Kramar från Skogsfen.

 
primrose

primrose

19 oktober 2013 17:53

Vilken helt fantastiskt foto med spindelnätet!
Så vackert ,-)))
KRAM Primrose ,-) Skulle ju kommentera det ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

20 oktober 2013 09:48

Ja det blev en vacker bild.
Kram igen.

 
Spanaren

Spanaren

20 oktober 2013 08:32

Wow ... vilken fin headerbild du har. Så söt du är på ditt profilkort. Bilden stämmer verkligen in till din fina personlighet *sant*
Fin bild och fina tankar om alla fyra ljuvliga årstider/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

20 oktober 2013 09:52

Tack spanarvän, jag tyckte det var dax att sätta ett ansikte på min blogg. Ler lite rodnade för komplimangen.
Kram från Skogsfen.

 
Kaela

Kaela

20 oktober 2013 09:41

Visst är årstiderna härliga - men just nu är vi på väg in i den del av hösten som jag inte precis längtar till.
Kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

20 oktober 2013 09:54

Åååå hösten som är så mysig med alla tända ljus. När vi kan unna oss att njuta av lugn och ro.
Men jag antar att du menar slaskigt väder, det kan jag med vara utan.
Kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

20 oktober 2013 10:28

Jag håller värkligen med att det är så skönt med olika årstider och växlingar även om det är sommaren som är min tid, så tycker jag ju åkso om andra årstider, för var årstid har ju sin tjusning.
Ser du ändrat lite här inne, och där till höger är ju fina du! Så glad man blir över att du är som jag och är så glad i mycket.
Sen ÄR det så härligt att se personen bakom bloggen då jag tycker det blir så mycket charmigare och personligare då. TUMMEN UPP!
Ha nu en skön och fin söndag!
Kramen.

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

21 oktober 2013 19:16

Kul du gillar förändringen.
Kramar.

 
Ruth

Ruth

20 oktober 2013 18:48

Jag stickar och pysslar hela tiden, mest stickar för det är roligast haha. Så roligt att du har satt in en bild på dig i presentationen, alltid roligt att få se vem man pratar med på bloggen, en fin bild tack för den. Ser att det inte bara jag som gillar våra 4 årstider, jag är glad för dem alla. Som övriga talare måste jag påpeka att din header är toppenfin. Önskar dig en fin kväll, ”Solsidan” börjar på ny kula i kväll igen på 4:an, tittar du på det? jag gillar denna serie.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

21 oktober 2013 19:18

Ja den blev bra min header menar jag, ha, ha...
Jag gillar solsidan med bänkade mig vid åtta i gårkväll.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

21 oktober 2013 11:41

visst är det underbart med alla årstider,har alltid tyckt det,inte alla att förunnas det.
så fint kort med spindelnätet på granen,klart höstens bild är given!

så söt du är !ser snäll ut gör du oxå:) det inte illa!
gillar ditt ord på vägen!! var rädd om dig/kram

http://tulipaner

skogsfen

21 oktober 2013 19:21

Oj va mycket goord du skriver blir lite röd om kinden. Söt vet jag inte men snäll hoppas jag att jag är.
Kramisar.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

21 oktober 2013 16:02

Jag tycker också det är så fint med alla olika årstider vi har
fast vintern kunde gärna få vara lite kortare
en så fin blogglayout du har gjort här hos dig och en så fin bild på dig
och fotot överst här i din blogg är så fint också
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

21 oktober 2013 19:23

Vad kul att så många tycker att spindelväven är fin. Ett lyckat foto taget en morgon innan jobbet på jobbets parkering.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards