Skogsfen

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Jag har fixat diskmaskinen!

Av skogsfen - 4 oktober 2013 15:33

Hej igen! 

 

Bilden är lånad på nätet.

 

Måste bara få skriva av mig lite för jag är så glad.

Diskmaskinen har krånglat lite den sista tiden och i går så öppnade jag medans den gick.

Då upptäckte jag att den nedre armen inte snurrade...hm.

Jag tryckte lite här och där, tog upp filtret och sköljde ur det.

Men näedå armen den ville inte snurra.

I dag tog jag itu med det igen 

lyfte bort hela paketet där silen och armen sitter.

Då får jag se en liten plastdosa ungefär lika stor som ett USB

ligga lite konstigt längs ner i maskinen.

Tog ut den tittade och undrade, VAR SKA DU SITTA DÅ?

Provade mig fram och rätt som det var så fick jag armen att snurra.

HURRA.

 

Ha en fin helg alla och diska rent.

 

Ett ord på vägen: Ge inte upp tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar (okänd) 

 
 
TantGlad

TantGlad

5 oktober 2013 06:55

Men så kul att du fixade till diskmaskinen genom att kolla lite inne i den. Så dyrt om man måste köpa nytt.
Villken rolig bild på hund i diskmaskin. Trodde först det var hemma hos dig hahaha..
Tittar in och önskar dig en fin ny helg.
Grattis förresten för att din diskmaskin funkar.
Kramen till dig söta fe

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

5 oktober 2013 20:31

Ja jag kände mig sååå duktig när gubben kom hem och jag kunde säga - diskmaskinen är lagad av mig.
Ha en fin helg du med. Kram på dig.

 
Spanaren

Spanaren

5 oktober 2013 10:47

Underbar bild!
Duktiga du *tummen upp*
Din spindlar är bara så söta och så pigga i ögonen och tack för att vi får titta på dem var dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

5 oktober 2013 20:33

Ibland måste man förnya sig. Ja de är söta kikar på mig från datorn med för jag har samma på skrivbordet.
Kramar från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 oktober 2013 16:45

Kul bild :-)
och så duktig du är som lyckade fixa diskmaskinen
kram och ha en fin fortsatt söndag

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

7 oktober 2013 08:05

Blev så glad jag kunde fixa det.
Kram på dig med.

 
tulipaner

tulipaner

6 oktober 2013 23:38

men härligt att du fixade diskmaskinen,man blir så nöjd med sig själv då! jag kan själv är mitt motto men det går inte alltid lika bra som med din diskmaskin.
vilken rolig bild på hunden i diskmaskinen!
Ha en bra början på veckan/kram

http://tulipaner

skogsfen

7 oktober 2013 08:11

Ja det var en härlig känsla när jag såg armen snurra igen. Bilden var så rolig tyckte jag och passande, ha, ha. Kramar från Skogsfen.

 
krulli

krulli

7 oktober 2013 16:16

Min är också trasig. Så ledsamt. Och jag har bara en arm som snurrar. Den bara stånkar och har sig. Får låta den stå ett tag så kanske den fungerar sen, annars få rjag väl operera också!

http://krulli.se

skogsfen

7 oktober 2013 18:39

Välkommen hit. Så synd ja jag rekommenderar dig att operera, här snurrar båda nu.
Ibland måste man köra en tom maskin med specialmedel för fettet som klumpar ihop sig i rören.
Kikar in till dig med sen.
Kram och välkommen igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards