Skogsfen

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Attan då...

Av skogsfen - 7 oktober 2013 08:28

Jobbade i helgen och möttes på lördagsmorgonen av en anhörig som inte mådde så bra. Personen i fråga hade suttit på toaletten mest hela natten och var helt slut. Det var inte vad jag vill mötas av "magsjukan" usch.    Sen gick tanken vidare om min vårdtagare får det, milde himmel vad gör vi då. Omständigheterna här gör det komplicerat, sondmatning, förlamning och mer.  Ja då och där var det bara att snällt gå in och börja jobba...kan säga att jag använde sprit på händerna och handskar oftare än jag brukar.

Det hela lugnade sig och Söndagen var det mest stön och stånk över hur sjuk man kan bli. Troligen var det något som personen ätit och inte "riktig" magsjuka, om ni förstår hur jag menar.

Men roligt var det inte kan jag säga. 

För något år sedan gick det vinterkräksjukan på ett annat jobb och där var det en som kräktes rätt över mig, det var heller inte så roligt.   trots det så fick jag inte det har aldrig haft vinterkräksjukan. Gick ut på nätet och läste om det och tydligen så är vi några som är immuna mot vinterkräksjukan. Men även om man inte kan få det så är det ingen trevlig miljö att vistas i. Den omgången höll på i flera månader gick liksom runt, runt bland boende och personal. Så mitt underbara jobb har en baksida också.

 

Nu till något roligare, jag har börjat läsa på boken jag skrev om. Och den har inte gjort mig besviken, tvärt om jag slukar sidorna. Dessutom går hon tillbaka till den förra boken så man kommer fort in i både miljön och personerna. Härligt med en bok man gillar från början. Nu ska jag njuta av min lediga dag och denna goa bok. Vet ni Vivika Lärn är ju från Göteborg och böckerna utspelar sig (för det mesta) i Göteborg, personerna i boken är därifrån också. Inne i mitt huvud hör jag Göteborgska när jag läser.   .

 

Goa kramar från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Livet är svårt ibland...men ovan molnen lyser alltid solen. Tänk på det.

 

 
 
Spanaren

Spanaren

7 oktober 2013 13:36

En anhörig som går till sin släkting och är sjuk!!!! Hur dum får man vara??????? Sällan magsjuka hos oss men jag själv har ju andra besvär med magen så ... Kul med bra bok/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

7 oktober 2013 14:17

Nej nu missuppfattade du den anhörige bor där...så det var bara att kliva in och gilla läget.
Kramis från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

8 oktober 2013 07:17

Fick inte ihop det och får inte ihop det igen ... en anhörig som bor där?!?! En som vårdas som också har en släkting som bor där eller ... Fattar nada *skäms* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

8 oktober 2013 17:11

Inte behöver du skämmas ja det finns en anhörig som bor där.
Jag jobbar hemma i ett hem där en av makarna blivit sjuk och behöver personlig assistans.
Kramis.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

8 oktober 2013 19:41

Skönt att det verkar inte vara vinterkräksjukan denne anhörig hade så det var inget som smittade
för vinterkräksjukan är verkligen inte rolig att få......
och jag har också läst om att vissa är immuna mot den och antagligen är du det och hoppas jag själv är det, eftersom jag inte drabbats av den sedan jag var barn...så jag hoppas det är så
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

8 oktober 2013 20:37

Nej men fick just veta att på mitt andra jobb och dit ska jag imorgon har det brutit ut.....bläk.
Fast jag inte själv drabbas så är det inget roligt.
Kramisar.

 
tulipaner

tulipaner

10 oktober 2013 15:20

i våras så var det verkligen kräk sjuka på den avdelningen mamma var på , och det hela slutade med att hela huset inklusive personalen hade det.48 timmar ska man stanna hemma om man drabbats sa dom då.kanske inte gäller idag.men förstår dig,man måste tänka innan man går någonstans ,och speciellt då det gäller gammla människor ,även vid förkylnings tider.
tur att det inte var vinter kräksjukan!
vilken inlevelse du har när du kan "läsa"på göteborska:)
kul med så fångande bok!

http://tulipaner

skogsfen

10 oktober 2013 22:13

Ja fy vad hemskt det är 48 tim nu med efter man kräktes sista gången. Det är ingen rolig sjukdom går fort över som tur är.
Kramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards